مرکز ترک اعتیاد نوجوانان اعتیاد به گل

مرکز ترک اعتیاد نوجوانان نشانه اعتیاد فرزندم

3.2/5 - (10 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ %%

مقاله کمپ ترک اعتیاد نوجوانان شاید اعتیاد یک ویروس است نشانه اعتیاد فرزندم. شاید هم یک بیماری خطرناک تر که این روز ها و به این سرعت در میان نوجوان در حال افزایش است. آمار اعتیاد نوجوانان و جوانان آن چنان صعودی رو به افزایش است که اگر سد راه آن نشویم، با فاجعه ای مصیبت بار تر از هلوکاست روبرو خواهیم بود. هم اکنون محدوده سن اعتیاد به ۱۳ سال رسیده است.

چگونه از فرزندانمان در برابر اعتیاد محافظت کنیم؟ این بدان معناست که دیگر فرزندانمان در امنیت نیستند. دیگر مدارس و یا جامعه به تنهایی نمی تواند از فرزندانمان مراقبت کند. اما راه حل چیست؟ به راستی چه باید کرد؟ اولین قدم در مبارزه با اعتیاد، شناخت آن است. اینکه بدانیم انواع مواد مخدر اعتیاد به گل و ماری جوانا چه هستند و چه پیامد هایی در پی دارند. در این مقاله که حاصل ماه ها تحقیق ما در کمپ ترک اعتیاد همتا است. با ما همراه شوید تا به شما نشان دهیم که با چه دشمنی روبرو هستیم.

انواع مواد مخدر رایج در بین جوانان

در میان انواع مواد مخدری که به صورت سنتی و صنعتی در بازار وجود دارد، ۴ گروه از آن ها در میان نوجوانان و جوانان بسیار محبوب است:

  • آرامش بخش ها و یا کند کننده ها

این مواد سبب می شوند که واکنش های مغز بسیار کند شده و عملکرد و رفتار فرد، به صورت آهسته انجام گیرند. در حقیقت پس از مصرف این مواد، فرد قادر به تشخیص درست و به موقع، نسبت به رویداد های اطرافش نمی باشد. از جمله عوارض جانبی این مواد می توان به کم شدن فشار خون، کند شدن تنفس و ضربان قلب و افزایش میزان خواب اشاره کرد. الکل، فنوباربیتال، دیازپام، لورازپام و… از جمله مواد مخدری هستند که می توانند این عوارض را ایجاد نمایند.

  • مواد مخدر توهم زا

این دسته از مواد مخدر همانطور که از اسمشان پیداست، سبب ایجاد توهمات شدیدی در افراد می شوند. معمولا افراد پس از مصرف فنسیکلدین، گل، ماریجوانا، قارچ، قرص X و PLP-LSD دچار حالت تهوع، تغییر در خلق و خوی، از دست دادن حافظه، عدم درک زمان و مکان، لرزش دست و… می شوند. این مواد از جمله رایج ترین مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان می باشند.

ترک اعتیاد به گل و حشیش و روش مصرف گل
اعتیاد به گل و حشیش فرزندم
  • محرک ها

این دسته از مواد محرک سبب فعالیت شدید مغزی شده و سیستم عصبی را به بالاترین سرعت خود می رساند. همین عامل سبب می شود که افراد مصرف کننده، کم خواب شده و اشتهای خود را از دست بدهند. بر اثر فعالیت های شدید مغزی سرعت تنفس و ضربان قلب افزایش یافته و در پی آن فشار خون بالا می رود. متاسفانه مصرف این دسته از مواد مخدر میان دانشجویان بسیار رایج است. دلیل آن نیز بیدار ماندن برای ساعات طولانی و هوشیار ماندن در زمان امتحانات است. از جمله این مواد محرک می توان به اعتیاد شیشه، کوکائین، متاآفتامین، آمفتامین اشاره کرد.

  • مخدر ها

از این دسته از مواد مخدر از جمله قدیمی ترین سنتی و شناخته شده ترین مواد مخدر در جامعه است. احتمالا همگی نام تریاک، هروئین، شیره و مورفین را شنیده باشید. این نوع از مواد مخدر از طریق گیرنده های عصبی اپیوئید روی بدن تاثیر می گذارند و سبب تسکین درد، خواب و آرامش در افراد می شوند.

این چهار گروه از مواد مخدر، همان دشمنان نادیده فرزندانمان می باشند که باید آن ها را بشناسید. بدانید چه علائمی دارند و راه های مصرفشان چه می باشد. زیرا با این اطلاعات می توانید از خطراتی که در کمین فرزندان تان می باشد، آگاهی یافته و از آن ها محافظت نمایید.

جهت اطلاع از آگاهی مشاوره اعتیاد مراجعه فرمایید.

مقاله ادامه دارد.

پایان متن

نیلوفر ساکی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Phone icon
شماره فوری اجباری و تمایلی
انتقاد و پیشنهادات متن لمس کنید
WhatsApp icon
واتساپ کمپ ترک اعتیاد همتا
تماس فوری روی متن لمس کنید