کمپ ترک اعتیاد طولانی مدت

3.3/5 - (20 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ %%

هر آنچه که باید درباره برنامه درمانی کمپ ترک اعتیاد طولانی مدت و میان مدت کمپ ۳ ماهه کمپ ۶ ماهه الی ۹ ماهه مرکز ترک یک ۱ ساله بدانیم بیماری اعتیاد یک نوع بیماری پیشرونده و بسیار پیچیده است؛ برای همین معمولا در کنار جلسات خصوصی، جلسات گروهی نیز به صورت هر روزه و یا در طول هفته برگزار می گردد.

در برنامه درمانی کمپ اجباری و تمایلی بیماران در این جلسات، مشاوران، پزشک، مددکار  به ارزیابی بیمار پرداخته و گزارشات و روند بهبودی بیماران را در پرونده وی ثبت می کنند. همزمان با این جلسات، مددکار  خانواده و مددیار اعتیاد، مسیر آموزش را در پیش گرفته و به آن ها نحوه یک زندگی جدید پس از ترک را آموزش می دهد. در این جلسات اگر روانشناس تشخیص دهد که بیمار نیاز به ارزیابی های دیگر نیز دارد، به متخصصان دیگر ارجاع داده می شود.

کمپ ترک اعتیاد طولانی مدت
کمپ ترک اعتیاد طولانی بلند مدت و میان مدت

مرکز ترک اعتیاد ۳ ماهه الی ۹ ماهه

در کمپ های ترک اعتیاد در بستری میان مدت و بلند مدت اقامتی ۳ ماهه ، ۶ ماهه الی ۹ ماهه، سعی بر آن است که علاوه بر بهبود شرایط جسمی بیمار، شرایط روحی و روانی او نیز تحت درمان قرار گیرد.

زیرا اثبات شده است تا دلیل انگیزه بیمار به اعتیاد کشف و از بین نرود، بازگشت او به سوی مواد مخدر همواره وجود دارد. معمولا این عامل گرایش در جلسات مشاوره اعتیاد و با کمک خود فرد پیدا شده و سپس با کمک روانشناس و مددکار  مورد بررسی و کارشناسی قرار میگیرد.

در کمپ های ترک اعتیاد، به غیر از آموزش های درمانی و..، تمامی افراد دارای برنامه روزانه بوده و به آن ها انضباط و مسئولیت پذیری را آموزش می دهند. در کمپ ها هدف آن است که فرد بیمار را برای زندگی بعد از ترخیص آماده سازند و این هدف باید به کمک خود فرد و خانواده وی صورت گیرد.

مقاله ادامه دارد….

مقاله اختصاصی همتا احیاء زندگی

نیلوفر ساکی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Phone icon
شماره فوری اجباری و تمایلی
انتقاد و پیشنهادات متن لمس کنید
WhatsApp icon
واتساپ کمپ ترک اعتیاد همتا
تماس فوری روی متن لمس کنید