قرص ترک اعتیاد ب2 b2

قرص ترک اعتیاد ب۲ b2 همتا

2.8/5 - (18 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ %%

قرص ترک اعتیاد ب۲ b2 شرایط مصرف و عوارض قرص ب دو b2 در مقاله همتادارو و ماده ای مخدر نیمه صنعتی می باشد که از تبائین حاصل شده است. تبائین نیز خود از آلکالوئید های خشخاش حاصل می گردد. از این رو دور از انتظار نیست که این دارو نوعی مسکن قوی و ضد درد محسوب شده و برخی از مراکز ترک اعتیاد از آن برای جلوگیری از درد های عضلانی در حین ترک استفاده می کنند. قرص ب ۲ در سال ۲۰۰۲ توسط اداره غذا و دارو آمریکا تایید شده است. کاربرد اصلی این دارو نیز مانند متادون بوده و جهت درمان سرپایی در مراکز ترک اعتیاد استفاده می گردد. در حقیقت قرص ب ۲ یک آگونیست نسبی است. یعنی درست است که این ماده مخدر می توانند مانند دیگر مخدر ها سبب نئشگی و خماری شود

قرص ب ۲ و یا قرص متادون اینکه پزشک چه دوزی از آن را برای شما تجویز کند، کاملا به سابقه بیماری و نوع ماده مخدر مصرفی شما بستگی دارد.

عوارض خود سرانه مصرف قرص ب ۲

از آنجای که قرص ب ۲ نیز خود مخدری صنعتی و ضعیف است، استفاده بیش از اندازه و یا طولانی مدت از آن می تواند تاثیری همچون مواد مخدر دیگر در بدن بر جای گذارد. عوارض مصرف سوء این دارو شبیه به تریاک و هروئین بوده و برای ترک آن نیز باید روال ترک این دو ماده مخدر را طی کرد.

نکاتی در مورد نحوه مصرف قرص ب ۲ که باید بدانید

در صورتی که پزشک شما قرص ب ۲ را جهت درمان اعتیاد برای شما تجویز کرد، شما باید نکات زیر را در طی دوره درمان به خاطر بسپارید:

  • از مصرف بیش از دوز تجویز شده توسط دکتر خود داری نمایید.
  • باید بدانید که استفاده بیش از دوز تجویزی برای شما خطر مرگ را در پی دارد.
  • هرگز آن را در آب حل نکنید و به صورت تزریق آن را مصرف نکنید.
  • تمامی افراد خانواده را از مصرف این قرص آگاه کرده تا در صورت نیاز به خدمات پزشکی، با اورژانس تماس بگیرند.
  • در دوره زمانی مصرف قرص ب ۲، هیچ نوع ماده مخدر دیگری را مصرف ننمایید. زیرا عوارض اعتیاد را تشدید می کند.
  • در صورت داشتن جراحی و یا مراجعه به دندانپزشک، حتما کارد درمان را از مصرف قرص ب ۲ مطلع کنید.
قرص ترک اعتیاد ب2 b2
قرص ترک اعتیاد ب۲ b2

آیا زنان باردار می توانند قرص ب ۲ مصرف نمایید؟

خیر. عوارض قرص ب ۲ بر روی جنین بسیار خطرناک است. از این رو حتی اگر احتمال بارداری نیز وجود دارد، باید از مصرف آن خودداری نمایید. زیرا مصرف این قرص در دوران بارداری می تواند سبب اعتیاد نوزاد گردد. علاوه بر این، در صورت به دنیا آمدن جنین، احتمال قطع تنفس وی در خواب و یا حتی نقص های مادرزادی در وی بسیار زیاد است.

علائم خماری قرص ب ۲

علائم خماری قرص ب ۲ در دوران ترک شامل موارد زیر است:

  • وجود درد های عضلانی
  • لرز
  • مور مور شدن پوست و تعریق شدید
  • احساس گرما و یا سرمای غیر عادی
  • آبریزش از چشم و بینی
  • اسهال

ترک قرص ب۲

از آنجایی که قرص ب ۲ خود نوعی ماده مخدر است، ترک آن نباید به صورت یکباره صورت گیرد. از این رو حتما ترک باید به روش پلکانی و به تدریج انجام شود. به این ترتیب که دوز مصرفی به صورت هر چند روز یک بار کاهش یافته تا زمانی که جسم فرد وابستگی خود را نسبت به آن از دست بدهد. همراه با این روند، روان درمانی بیمار آغاز شده تا تا بیمار بتواند انگیزه خود را افزایش دهد.

ترک قرص ب ۲ بستگی به مدت زمانی دارد که شخص می تواند در درمان حضور یابد البته این زمان بستگی به شرایط جسمانی و دوز مصرفی فرد دارد.

عوارض قرص ب ۲ برای کبد

این قرص دارای هضم کبدی است. به همین دلیل برای افرادی که خود بیماری زمینه ای کبدی دارند، می تواند خطرناک باشد. از این جهت مصرف آن همراه با سایر دارو هایی که متابولیزه شدن آن ها از طریق کبد است، باعث ماندگاری آن در کبد می شود.

لطفا از آگاهی و تجربیات خود در بخش نظر برای قرص ب۲  کامنت کنید. و میتوانید جهت درج کامنت از یک ایمیل اشتباهی بخش (پاسخ دهید) استفاده کنید و یا فقط از پسوند @gmail.com استفاده کنید.

با تشکر از شما همراهان گرامی

پایان متن

نیلوفر ساکی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Phone icon
شماره فوری اجباری و تمایلی
انتقاد و پیشنهادات متن لمس کنید
WhatsApp icon
واتساپ کمپ ترک اعتیاد همتا
تماس فوری روی متن لمس کنید