کمپ ترک اعتیاد قم همتا

3.2/5 - (16 امتیاز)

تاریخ بروز رسانی فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ %%

شماره کمپ ترک اعتیاد مجاز تمایلی و اجباری قم

شماره و آدرس مرکز ترک اعتیاد مجاز در قم بصورت دولتی و کمپ خصوصی قم  بوده که تمامی فعالیت های آن تحت نظر مراجع قانونی و بازرسان سازمان محترم بهزیستی میباشد

کمپ ترک اعتیاد بصورت تمایلی و اجباری قم درمان بصورت یکسان میباشد و تفاوتی در کیفیت درمان و جلسات مشاوره آن ندارد مراکز مجاز قم دارای اتاق، سالن غذاخوری، حیاط، اتاق مشاوره، اتاق درمان، سرویس بهداشتی و… بوده و توانایی درمان همزمان ۵۰ بیمار را دارد. همچنین کمپ مجهز به دوربین مدار بسته می باشد و محیطی امن برای بیماران محسوب می گردد. بیماران بستری شده در این کمپ می توانند در روز های تعیین شده با خانواده های خود ملاقات کنند و در صورت صلاحدید مشاوران، می توانند به صورت خانوادگی در کلاس های مشاوره شرکت نمایند.

شماره و آدرس کمپ ترک اعتیاد اجباری قم
شماره و آدرس کمپ ترک اعتیاد قم

نحوه درمان در کمپ قم

درمان در کمپ به روش پرهیز مدار صورت می گیرد. در این روش از هیچ نوع دارویی جهت درمان استفاده نمی گردد. این روش سبب می شود که بیماران بتوانند در مدت زمان کمتری فرآیند ترک کردن را طی بروز احساس درد در بیماران، آن هم تنها برای چند روز ابتدایی است که فرد بستری می شود. از آنجایی که فرآیند سم زدایی از بدن، بین ۵ الی ۱۰ روز به زمان نیاز دارد، این بازه زمانی به عنوان یکی از حیاتی ترین بازه های زمانی در روند درمان محسوب می گردد. در این بازه پزشک مرکز و درمانگر اعتیاد در مرکز دارو با دوز بسیار ضعیف (در صورت نیاز با توجه به شرایط جسمی و سنی بیمار) در چهار روز اول تجویز شده و بهد از مدت ذکر شده دارو قطع میشود و بیمار وارد چرخه درمان پرهیزمداری شود.

روش درمان پرهیز مدار دارای مراحلی است که هر بیمار باید آن را طی کند. درمان با این روش معمولا بین ۲ الی ۳ ماه به طول می انجامد از آنجایی که در حین فرآیند درمان، بازپروری و کلاس های مشاوره فردی و خانوادگی برگزار می گیرد، بیمار می تواند آرام آرام با محیط بیرون، خانواده، مسئولیت های فراموش شده خود، دوباره ارتباط برقرار کند.

در کلاس های مشاوره کمپ قم به بیماران نشان داده می شود که چه عواملی سبب بیماری او شده و چگونه می تواند با آن مقابله کند و یا کنار بیاید. از آنجایی که عامل گرایش به اعتیاد بیماران مختلف با هم متفاوت است، از روش های روان درمانی متفاوتی نیز در این زمینه استفاده می گردد. 

مقاله اختصاصی همتا احیاء زندگی

پایان متن.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Phone icon
شماره فوری اجباری و تمایلی
انتقاد و پیشنهادات متن لمس کنید
WhatsApp icon
واتساپ کمپ ترک اعتیاد همتا
تماس فوری روی متن لمس کنید